رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
برندگان مسابقه داستان نویسی یلدای ۱۴۰۲ مشخص شدند! هم‌اکنون می‌توانید آثار برندگان را مشاهده نمایید.

دانستن زندگی‌نامه افراد بزرگ چه کمکی به پیشرفت ما می‌کند؟

منتشر شده توسط:

فقط یک احمق از اشتباهات خود می‌آموزد. انسان عاقل از اشتباهات دیگران درس می‌گیرد. بیسمارک

خواندن بیوگرافی افراد بینشی عمیق از زندگی آن افراد به ما، می‌دهد. یک بیوگرافی که خوب نوشته شده باشد نه تنها وقایع تاریخی را توصیف می‌کند، بلکه موقعیتی که شخص در آن زیسته را هم نشان می‌دهد.

بسیاری از مردم مطالعه تاریخ را خشک و بدون جاذبه می‌دانند. بیوگرافی‌ها جنبه انسانی داستان زندگی افراد مشهور را نشان می‌دهند و شرح وقایع را زنده می‌کنند.

زندگی‌نامه‌ها به شما می‌آموزند که چه کاری را انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید و به جای کناره‌گیری از دنیا، تلاش کردن برای انجام کارها و گاهی شکست خوردن را به ما آموزش می‌دهد. شما می‌توانید درباره موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران بخوانید و از آن‌ها درس بگیرید و به این ترتیب از رفتن به مسیری که شما را به سمت شکست می‌برد، دوری کنید. چارلی مانگر سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف می گوید: به من بگو مردم کجا می‌روند تا بمیرند تا من آنجا نروم. این جملات دقیقاً نشان می‌دهد که چرا باید بیوگرافی‌ها را بخوانید. آنوقت می توانید از رفتن به مکان‌هایی که در آن افراد شکست می‌خورند دوری کنید. یک ایده وجود دارد که شما به آن دسته از افرادی تبدیل می‌شوید که بیشتر وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانید یا در مورد آنها مطالعه می کنید. در خواندن بیوگرافی نکات مثبت زیادی وجود دارد، اما یکی از مواردی که به بسیار مهم است، در یادگیری طرز فکر این افراد نهفته است. افرادی که دنیا را برای بهتر شدن تحت تأثیر قرار داده‌اند، مسائل را از زاویه‌ای می بینند که اکثریت مردم نمی‌بینند. این افراد معتقدند که چیزی وجود ندارد که مطلقاً بد باشد. به عبارت دیگر، آنها تمایل دارند از هر موقعیت به ظاهر بد خوبی را بیابند. اگر سعی کنید تعداد کمی از این ایده‌ها را به دیگران منتقل کنید، همه چیز در زندگی شما تغییر خواهد کرد و بنابراین این هم دلیل دیگری برای شروع به خواندن زندگینامه کردن است. بعضی‌ها دوست دارند زندگی‌نامه بخوانند به دلیل اینکه گاهی اوقات زندگینامه‌ها به آن‌هاالهام می‌دهند یا به آن‌ها این احساس را می‌دهند که من تنها کسی نیستم که یک اتفاق خاص را در زندگی ام تجربه می‌کنم. خواندن زندگی‌نامه می‌تواند به شعله‌ور کردن ایده‌های جدید برای زندگی شما کمک کند. زندگی‌نامه به ما می‌گوید چگونه یک فرد خودش را رشد داده است تا تبدیل به کسی شود که دنیا را تغییر بدهد.

زندگی‌نامه ترکیبی از آن صفحاتی است که وقایع زندگی آن شخص را توصیف می‌کند، طرز فکر، شرایط، تصمیمات، مبارزات، شکست‌ها، اشتباهات، روابط،اخلاق کاری و فداکاری‌هایی که انجام داده است. تمام درس‌هایی را که نمی‌توانید فقط با تجربه زندگی‌تان بیاموزید، باید از افرادی که برجسته بودند، کسب کنید.افرادی که زندگینامه خودشان را می‌نویسند می‌خواهند آنچه را که در طول زندگی خود آموخته‌اند به اشتراک بگذارند. وظیفه ما این است که درس‌ها را برداریم و در زندگی خود به کار ببریم. چرا بیوگرافی ها محبوب هستند؟ بیوگرافی‌های مختلف به دلایل مختلف محبوب هستند.

بیوگرافی ورزشکاران، ستارگان سینما، نوازندگان و غیره محبوب هستند زیرا مردم با افراد مورد علاقه خود آشنا می‌شوند و می‌خواهند بیشتر در مورد آنها بدانند. همچنین، برخی افراد دانستن شایعات در مورد افراد مشهور را دوست دارند.

بیوگرافی شخصیت‌های تاریخی، سیاستمداران و غیره محبوب هستند زیرا یک داستان زندگی در چارچوبی منسجم برای بیان یک دوره از تاریخ را عنوان می‌کند.

در نهایت، زندگی برخی از مردم فقط خارق العاده است! فواید روانشناختی خواندن زندگینامه چرا خواندن بیوگرافی مفید است؟ بیوگرافی‌ها به ما کمک می‌کنند فرهنگ‌های مختلف را بیاموزیم، زندگی را از چشم دیگران ببینیم و از موفقیت ها و شکست‌های آنها درس بگیریم. برخی عقیده دارند که خواندن زندگینامه بر دوش غول‌ها پریدن است. این عقیده از نظر ما کاملاً درست است. خواندن بیوگرافی‌ها روشی بسیار مؤثر برای دیدن چیزها از منظری متفاوت است. مطالعه دقیق در مورد افراد عادی که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهند و منبع الهام هستند. این تفاوت اصلی بین خواندن داستان و خواندن در مورد زندگی اشخاص واقعی است.از دیدگاه روانشناسی، خواندن زندگی‌نامه می‌تواند ابزار بسیار مؤثری برای رشد توانایی‌ها و ظرفیت‌ها فکری و جسمی باشد. شکی نیست که زندگی خود بهترین معلم است. علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، دلیل دیگری نیز وجود دارد که چرا باید از خواندن زندگی نامه لذت ببرید: خواندن آنها معمولاً بسیار آسان است. به همین دلیل و موارد دیگری که در بالا ذکر کردیم، مطالعه این نوع ادبیات بیش از حد توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.