رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

روش‌هایی برای مطالعه روزانه

منتشر شده توسط:

✅ علاقه به محتوای کتاب: کتابی که دوست ندارید را نخوانید؛ علاقه به موضوع و محتوای کتاب شرط اصلی برای مطالعه و پیگیری مطالب آن است.
✅ قرار دادن کتاب به عنوان همراه همیشگی خود: در میان درگیری‌ها و مشغله‌های روزانه، زمان‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای کتابخوانی بهره برد؛ کتاب‌های الکترونیکی و صوتی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشند.
✅ اشتراک گذاری کتاب: دوستداران کتاب همیشه در تلاش‌اند تا کتاب‌های متنوعی را مطالعه کنند، بنابراین سعی می‌کنند از راه‌های مختلف کتاب‌های مورد علاقه‌شان را به دست آورند مانند: مراجعه به کتابخانه و دانلود پی‌دی‌اف کتاب از کانال‌های کتابخوانی در فضای مجازی.
✅ تعیین زمان مناسب برای مطالعه: همانگونه که برای غذا خوردن وقت صرف می‌کنید، برای مطالعه نیز باید زمان اختصاص دهید؛ پیش از خواب زمان مناسبی برای مطالعه است. مطالعه کتاب برای پایان دادن به یک روز پُر مشغله و آرامش قبل از خواب بهترین راهکار است.
✅ مطالعه مسابقه نیست: یکی از اشتباهات رایج در مطالعه تند خوانی است، سعی کنید با شمرده خوانی از مطالعه لذت ببرید.
✅ دنبال کتاب قطور نباشید: اگر در ابتدای مطالعه به سراغ کتاب‌های قطور بروید، به احتمال زیاد از مطالعه زده خواهید شد؛ پیشنهاد ما برای تازه واردان عرصه کتابخوانی این است که اول از داستان کوتاه شروع کنند و کم‌کم به رمان‌های چند جلدی برسند.
✅ انتخاب ژانر و سبک مورد علاقه: مطالعه کتاب‌هایی که با سَلایق شما در یک دسته قرار دارند، باعث شکل‌گیری عادت مطالعه به صورت روزانه می‌شود.
✅ استفاده از تکنولوژی برای کتابخوان شدن: امروزه برای کتابخوان‌ها این امکان وجود دارد بدون اینکه به کتابخانه مراجعه کنند کتاب‌های مورد علاقه‌شان را چه به صورت فایل پی‌دی‌اف و چه به صورت فایل صوتی تهیه کنند؛ کتاب‌های صوتی اوقات فراغت شما را به خوبی پُر می‌کنند.

 

داستان نویس نوجوان
نویسنده و گردآورنده: گلناز تقوائی

2 نظرات

  1. Avatar
    طوبی می گوید:
    2 اسفند 1401

    میشه از مطالب تون تو کانالم استفاده کنم؟

    پاسخ
    • داستان نویس نوجوان
      داستان نویس نوجوان می گوید:
      2 اسفند 1401

      سلام و درود خدمت شما. 😊
      بله. در صورت ذکر منبع میتونید از مقالات توی کانالتون استفاده کنید.

      پاسخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.