اطلاعیه: بسیاری از بخش‌ها و امکانات وب‌سایت داستان نویس نوجوان در حال بازطراحی هستند و قابلیت دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. برای اطلاع بیشتر از وضعیت این نگارش، بر روی علامت تعجب عبارت نسخه آزمایشی کلیک نمایید.

نسخه آزمایشی

نسخه ۱.۰: رونمایی از نسخه آزمایشی داستان نویس نوجوان

نسخه ۱.۱: معرفی مسابقه تابستانی ۱۴۰۳ و تغییرات جرئی دیگر

نسخه ۱.۲: انتشار نسخه جدید صفحه اصلی مجله داستان نویس نوجوان

نگارش 1.24
17 شهریور 1403

چرا باید در مسابقات داستان‌نویسی شرکت کنیم؟

تاریخ انتشار:

20 مهر 1401

زمان تخمینی مطالعه:

2 دقیقه

آذر فیروزی راد

نویسنده در مجله داستان نویس نوجوان

۱- هدف خود را مشخص کنید.

چرا می‌خواهید در یک رقابت داستان‌نویسی شرکت کنید؟ دلایل بسیاری وجود دارد، از ساخت یک رزومه حرفه‌ای تا تقویت تفکر انتقادی و جلب توجه رسانه‌ها. همه این دلایل مهم هستند. هدف کلی خود را در خاطر داشته باشید. اگر تنها هدف شما کسب جایزه است، احتمال ناامیدی بیشتر است. برخورد مناسب از ابتدا، ارزش رقابت را افزایش می‌دهد.

۲- مسابقه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

مسابقات داستان‌نویسی فرصتی عالی برای تکمیل تجربه حرفه‌ای یا تحصیلی شماست. اجازه ندهید نداشتن شرایط کامل، مانع از ورود شما به رقابت شود. اگر داستان شما برنده شود، مرحله بعدی می‌تواند گسترش نوشتن یا حتی چاپ کتاب باشد.

۳- انتخاب مسابقه مناسب سن شما در افزایش شانس موفقیت شما مهم است.

خود را به شرایط مسابقه محدود نکنید، بلکه از آنها فراتر بروید! شرایط مسابقات داستان‌نویسی معمولاً به عنوان دستورالعمل و نقطه شروع برای جلب خلاقیت شما است.

۴- ارائه شما باید خاص باشد.

هر مسابقه داستان‌نویسی می‌تواند صدها ورودی داشته باشد. برای جلب توجه هیئت داوران، خلاقیت در ایده و پرداخت داستان می‌تواند کلیدی باشد.

۵- از یک فرد خارجی نظرخواهی کنید.

شما ساعت‌ها روی پروژه خود کار کرده‌اید و همه جزئیات را می‌شناسید. از یک دوست یا چند نفر بخواهید داستان شما را بخوانند و پیشنهادات خود را ارائه دهند. بازخورد خارجی می‌تواند شانس انتخاب داستان شما را افزایش دهد.

آماده پیروزی در رقابت‌های داستان‌نویسی هستید؟ حالا که می‌دانید برای برنده شدن چه چیزی لازم است، زمان آن رسیده که اقدام کنید.

در آخرین و جدیدترین مسابقات داستان‌نویسی شرکت کنید!

مطالب مرتبط

محمدرضا رهگذر

9 دی 1401

پرل باک

13 شهریور 1399

آنتون پاولوویچ چِخوف

19 مهر 1401

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند. *