رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
برندگان مسابقه داستان نویسی یلدای ۱۴۰۲ مشخص شدند! هم‌اکنون می‌توانید آثار برندگان را مشاهده نمایید.

چرا باید در مسابقات داستان نویسی شرکت کنیم؟

منتشر شده توسط:

۱- هدف خود را مشخص کنید.

چرا می‌خواهید در یک رقابت داستان‌نویسی شرکت کنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا شما باید در مسابقات داستان‌نویسی شرکت کنید. از ساخت یک رزومه شخصی تا تقویت تفکر انتقادی و یا اینکه می‌خواهید توجه رسانه‌ها را به خود یا فعالیت خود جلب کنید. همه دلایل مهم هستند و شما فقط به یکی محدود نشوید‌، بلکه مهم این است که اهداف کلی خود را در خاطر داشته باشید. در نظر داشته باشید که اگر تنها هدف شما کسب جایزه است. احتمال ناامیدی شما بیشتر است تا زمانی که به هدف ضرری نرساند. اگر از ابتدا برخورد مناسبی داشته باشید این رقابت ارزشمندتر خواهد بود.

۲- مسابقه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

مسابقات داستان‌نویسی فرصتی فوق‌العاده برای تکمیل تجربه حرفه‌ای یا تحصیلی شما است. این یک عامل تعیین کننده حیاتی خواهد بود. اجازه بدهید این حقیقت که شما کاملاً دارنده شرایط نیستید، مانع از ورود شما به یک رقابت داستانی نشود. اگر داستان شما به عنوان برنده انتخاب شود مرحله بعدی کار گسترش نوشتن و شرکت در مسابقات بزرگتر یا شاید چاپ کتاب می‌باشد.

۳- انتخاب مسابقه مناسب سن شما در افزایش شانس موفقیت شما مهم است.

خود را به شرایط مسابقه محدود نکنید، از آن‌ها فراتر بروید! معمولاً شرایط پیشنهادی برای یک مسابقه داستان‌نویسی وجود خواهد داشت. اما اینجا متوقف نشوید. اینها اغلب دستورالعمل هستند، یک نقطه شروع برای جلب خلاقیت شما.

۴- هر مسابقه داستان‌نویسی می‌تواند صدها ورودی داشته باشد و برای آن که جلوی هیئت داوران ایستادگی کنید.

ارائه شما باید ارائه خاصی باشد. هر خلاقیتی در زمینه ایده داستان و پرداخت داستان می‌تواند توجه هیئت داوران را جلب کند.

۵- از یک فرد خارجی نظرخواهی کنید.

شما ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها را برای ارائه پروژه خود صرف کرده‌اید و بنابراین همه جزئیات و روند تفکرات پشت آن را می‌شناسید. درخواست از یک دوست یا چند نفر برای خواندن داستان و ارائه پیشنهادات مناسب مهم خواهد بود تا اطمینان پیدا کنید که داستان شما توسط هیئت داوران خوب درک می‌شود. بازخورد خارجی داستان شما ممکن است دیدگاه‌های جدیدی را ایجاد کند که شانس انتخاب داستان شما توسط هیئت داوران را افزایش می‌دهد، بنابراین حتماً قبل از اینکه دیر شود برای این موضوع درخواست کنید.

آماده پیروزی در رقابت‌های داستان‌نویسی خود هستید؟ حالا که می‌دانید برای برنده شدن در یک مسابقه داستان‌نویسی چه چیزی لازم است زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید.

در آخرین و جدیدترین مسابقات داستان نویسی شرکت کنید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.