رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

شروع نویسندگی با هفت کتاب آموزشی (قسمت اول)

منتشر شده توسط:

قصه‌ها از کجا می‌آیند: اصغر عبداللهی

نویسنده در این کتاب به خواننده می‌آموزد که چگونه بهترین ایده را برای نوشتن پیدا کند، آن را پرداخته و در نهایت آن را به بهترین شکل ممکن پرورش دهد. عبدالهی در این کتاب با بیان تجربه‌های خویش از دل زندگی نوشتن را به متن زندگی ما وارد می‌کند.

پرنده به پرنده: آن لاموت

این اثر یک راهنمای مفرح از خلال جهان فکری یک نویسنده و باتلاق‌های ذهن اوست برای همه کسانی که دلشان می‌خواهد ذهنشان را روی کاغذ بیاورند. این کتاب یکی از محبوب‌ترین و پرفروش ترین کتاب‌ها درباره نویسندگی است.

✅ نویسنده شدن: دروتیا برند

نویسنده در این کتاب با ارائه تمرین‌های خاص، عادت‌های نادرست کارگاه‌های داستان نویسی را کنار می‌گذارد و مخاطب (نویسنده) را به سوی ارتباطی تنگاتنگ با خودآگاهش راهنمایی می‌کند. تمرین‌های این کتاب برای هر نویسنده‌ای مفید است و کمک می‌کند تا عادت‌های درستی را برای نوشتن خود پرورش دهد.

✅ لوازم نویسندگی: نادر ابراهیمی

نویسنده در این کتاب خواننده را با اصول و قواعد مقدماتی داستان نویسی آشنا می‌کند و روش‌هایی برای محک زدن نوشته‌های خود و دیگران ارائه می‌دهد. او لوازم نویسندگی را از استعداد شروع کرده است و سپس درباره انگیزه، اراده به نویسندگی، احساس و عاطفه خاص، جهان‌بینی و اعتقاد، تسلط بر زبان، عشق و دوست داشتن و مطالعه عمومی سخن گفته است.

✅ هنر رمان: میلان کوندرا

رمان معروف‌ترین شکل ادبی نویسندگی است که نمی‌توان به راحتی تعریفی جامع از آن ارائه داد. کتاب هنر رمان یک اثر آموزش نویسندگی کاربردی است که به تاریخچه پیدایش رمان، ساختار و جایگاه ادبی آن می‌پردازد.

✅ فن نمایشنامه نویسی: لاجوس اگری

اگرچه این کتاب درخصوص فن نمایشنامه نویسی بحث می‌کند اما نویسنده در این اثر به نکاتی اشاره می‌کند که به فن نوشتن و نویسندگی نیز مربوط می‌شود و برای نویسندگان نو قلم بسیار مفید است. در این اثر مصالح کار نویسنده (موضوع، کاراکتر و کشمش)  تجزیه و تحلیل شده است.

✅ قصه نویسی: رضا براهنی

نویسنده دراین اثر مجموعه‌ای از گفتارهای آموزشی را در قالب اصول قصه‌نویسی به مخاطب می‌آموزد. براهنی در این کتاب ادبیات را به عنوان تداوم زبان مطرح می‌کند و پیشنهاد‌های جدیدی برای خوانش و آفرینش قصه ارائه می‌دهد.

برای مطالعه قسمت دوم این مقاله  به لینک رو به رو مراجعه کنید: شروع نویسندگی با هفت کتاب آموزشی (قسمت دوم)

 

داستان نویس نوجوان
نویسنده و گردآورنده: گلناز تقوائی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.