رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
برندگان مسابقه داستان نویسی یلدای ۱۴۰۲ مشخص شدند! هم‌اکنون می‌توانید آثار برندگان را مشاهده نمایید.

جهان هولوگرافیک (مایکل تالبوت)

منتشر شده توسط:

از نویسندگان بزرگ آمریکایی می‌توان از مایکل تالبوت‌ نام برد (درگذشته ۲۷ مه ۱۹۹۲)؛ یکی از آثار مشهور این نویسنده کتاب جهان هولوگرافیک می‌باشد. نویسنده این اثر را مانند یک داستان نوشته است و باور دارد که این کتاب را همه می‌توانند بخوانند و صرفا مخصوص فیلسوفان و فیزیکدانان نیست. او در این کتاب به پرسش‌های هستی‌شناسانه، فلسفی و یزدان‌شناسانه جواب می‌دهد و همچنین از نظریه‌های مختلف فیزیکدانان کوانتوم و فیزیولوژی اعصاب سخن به میان می‌آورد.

مفهوم جهان هولوگرافیک از نظر مایکل تالبوت‌: جهان هولوگرافیک به جهانی گفته می‌شود که هر قطعه کوچک و هر ذره آن قطعه، تمام مختصات و اطلاعات کل را دربردارد؛ یعنی محتوای هر کل در جزء پوشیده و پنهان (مستتر) است. از نظر این نویسنده مغز انسان نیز جزو جهان هولوگرافیک محسوب می‌شود. به زبان ساده‌تر جهان هولوگرافیک به نظریه‌ای گفته می‌شود که به توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم می‌پردازد.

جهان هولوگرافیک توسط داریوش مهرجویی ترجمه شد، او بر این باور است که این کتاب به پرسش‌های یزدان‌شناسانه، هستی‌شناسانه و فلسفی پاسخ روشنی می‌دهد و همچنین محتوای این اثر شاید نوعی تلنگر برای افرادی باشد که در زندگی مدرن غرق شده‌اند و درباره مسائل هستی دچار دوگانگی هستند.

 

داستان نویس نوجوان
نویسنده و گردآورنده: گلناز تقوائی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط:
وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.