رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
برندگان مسابقه داستان نویسی یلدای ۱۴۰۲ مشخص شدند! هم‌اکنون می‌توانید آثار برندگان را مشاهده نمایید.

انوره دو بالزاک

منتشر شده توسط:

انوره دوبالزاک نویسنده بزرگ فرانسه در ایران بخاطر  رمان هایش که بسیاری از آن ها به فارسی ترجمه شده، مشهور است. بالزاک در سال ۱۷۹۹ در شهر تور به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات در دارالوکاله مشغول به کار شد؛ چندی بعد آن را رها کرد و به تجارت پرداخت، در این کار نیز موفقیتی به دست نیاورد، اما از این راه در شناخت سفته بازان و رباخواران و سوداگران تجربه های سودمندی آموخت. سپس به ادبیات روی آورد و به نوشتن رمان پرداخت که بیشتر آن ها سوژه های تاریخی داشت اما هیچ کدام از این رمان ها پولی که بتواند زندگی خود را با آن بگذراند فراهم نیاورد.

در این زمان بالزاک مقدار زیادی قرض داشت و برای رهایی از دست طلبکارها به نوشتن اثر بزرگ خود کمدی انسانی پرداخت.

بالزاک نویسنده ای رئالیست بود که در آثار  خود اجتماع قرن نوزدهم فرانسه را با زبردستی قابل ستایشی وصف کرده است.

بالزاک معتقد بود که نویسنده باید با ساخت تیپ هایی از مردم، جامعه ی خود را وصف کند و از میان حوادث گوناگون آنچه را که می تواند عناصر داستان او باشد، انتخاب کند. باید قهرمانانی برای داستان خود برگزیند که بتواند نمونه ای برای نظایر خود باشد. نویسنده باید برای آفریدن تیپ های اجتماعی حقایق را از نمونه های واقعی و زنده بگیرد و با ذوق هنری آن را در هم آمیزد و تیپ مطلوب بسازد.

بالزاک به این ترتیب شالوده رمان نویسی جدید را در ادبیات اروپا ریخت که تأثیرش را بر بسیاری از  نویسندگان بزرگ فرانسه از جمله: گوستاو فلوبر، آلفونس دوده، امیل زولا و موپاسان بر جای نهاد.

بالزاک در ۱۷ اوت ۱۸۵۰ در گذشت. از مشهورترین آثار او می توان: بابا گوریو، زن سی ساله، زنبق دره، چرم ساغری، گبسک رباخوار، آرزوهای برباد رفته و اوژنی گرانده را نام برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.