رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

مارگارت اتوود

منتشر شده توسط:

مارگارت اتوود، که نام کاملش مارگارت النور اتوود می‌باشد. متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوای کانادا است. او نویسنده کانادایی است که بیشتر به خاطر داستانهایی که به نثر نوشته و دیدگاه فمینیستی‌اش مشهور است. اتوود دوران نوجوانی خود را در تورنتو و شمال کانادا جایی که پدرش به حشره شناسی مشغول بود گذراند.
او در سن پنج سالگی شروع به نوشتن کرد و ده سال بعد تلاش‌های خود را با جدیت بیشتری از سر گرفت. او پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه تورنتو، در سال ۱۹۶۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ماساچوست دریافت کرد.
اتوود در مورد انسان تأمل می‌کند و دنیای طبیعی را جشن می‌گیرد. تغییر نقش و آغازهای جدید موضوعات مکرر در رمان‌های او هستند. همه آن‌ها بر زنان تمرکز می‌کنند که به دنبال رابطه خود با جهان و افراد اطرافشان هستند. اتوود یک خواهر به نام روت دارد که متولد سال ۱۹۵۱ می‌باشد و برادری که دو سال بزرگتر از اوست به نام هارولد اتوود. اتوود قبلاً ادعا کرده است که مری وبستر، بازمانده جادوگری قرن هفدهم، جد او بوده است. وبستر موضوع شعر اتوود به نام «ماری نیمه حلق آویز» و همچنین موضوع اتوود در رمانش به نام «داستان خدمتکار» در سال ۱۹۸۵ می‌باشد. او در سال ۱۹۶۸ با جیم پولک، نویسنده آمریکایی ازدواج کرد، اما بعداً در سال ۱۹۷۳ طلاق گرفت. به زودی با گریم گیبسون آشنا شد و به مزرعه‌ای در نزدیکی آلیستون انتاریو رفتند، جایی که دخترشان النور در سال ۱۹۷۶ متولد شد.
خانواده آن‌ها در سال ۱۹۸۰ به تورنتو بازگشتند. اتوود و گیبسون تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ با هم زندگی کردند، در این تاریخ گیبسون بر اثر زوال عقل درگذشت.

آثار اتوود:

از سال ۱۹۶۱ او ۱۸ کتاب شعر، ۱۸ رمان، ۱۱ کتاب غیر داستانی، نه مجموعه داستان کوتاه، هشت کتاب کودک و دو رمان گرافیکی و تعدادی چاپ کوچک مطبوعاتی شعر و داستان منشر کرده است. او برای آثار خود جوایز و افتخارات متعددی از جمله دو جایزه بوکر، جایزه آرتور سی کلارک، جایزه فرماندار کل، جایزه فرانتس کافکا، جوایز شاهزاده آستوریاس و جوایز مادام العمر منتقدان کتاب و مرکز پن آمریکا را دریافت کرده است. از تعدادی از آثار او در سینما و تلویزیون اقتباس شده است.
آثار اتوود شامل موضوعات مختلفی از جمله جنسیت و هویت، دین و اسطوره، قدرت زبان، تغییرات آب و هوایی و “سیاست قدرت” است. بسیاری از اشعار او از افسانه‌هایی الهام گرفته شده است که از همان سنین کودکی به آن‌هاعلاقه‌مند شده بود. اتوود بنیانگذار جایزه شعر گریفین و اعتماد نویسندگان کانادا است. او همچنین عضو ارشد کالج مسی، تورنتو می‌باشد. اتوود همچنین مخترع دستگاه LongPen و فناوری های مرتبط با آن است که نوشتن روباتیکی از راه دور اسناد را تسهیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.