رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

مسلم ناصری

منتشر شده توسط:

مسلم ناصری از نویسندگان کشورمان است که سر دبیر مجلات ماهک و ملیکا می باشد. او ششم فروردین 51 در شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در روستای زادگاهش، بنده قرا، گذرانید و دوره راهنمایی را در مدرسه شبانه‌روزی شهرستان کاشمر به اتمام رسانید. وی پس از اتمام دوره راهنمایی به سال 1368 راهی قم شد و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و از محضر استادان و مراجع عظام مکارم شیرازی و سبحانی استفاده کرد. وی ضمن تحصیل علوم دینی با اخذ دیپلم، کارشناسی تاریخ خود را در دانشگاه باقرالعلوم (ع) به اتمام رسانید و کارشناسی‌ ارشد را در رشته تاریخ اسلام در دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان برد.

مسلم ناصری ضمن تحصیل در  رشته مورد علاقه‌اش در زمینه هنری نیز فعالیت می کرد. او در روستا با نوشتن نمایشنامه و اجرای آن در دهه فجر و همینطور در ایام تابستان در مدرسه و مسجد محل زندگی خود، فعالیت ادبی را شروع کرد. به طوری که در دروه راهنمایی نمایشنامه‌های او در سطح شهرستان چندین بار مقام  آورد. پس از  ورود به قم ضمن همکاری با انجمن نمایش اداره ارشاد با دانش آموزان فعال در مسجد نیز همکاری داشت. در سال 1372 فعالانه وارد حیطه داستان‌نویسی شد. اولین داستان مذهبی‌اش به نام «غنچه‌های پاییزی» برگزیده کنگره شعر و قصه طلاب شد. سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زیور طبع آراسته گردید.

ناصری از سال 1375 به عنوان سر دبیر داستان مجله پوپک انتخاب شده است. در کنار آن بیش از ده سال مدیر گروه نقد و بررسی و داستان‌نویسی تربیت مربی دفتر  سازمان تبلیغات اسلامی قم بود. اکنون بیش از پنج سال است که سردبیر مجله ملیکا و ماهک است که ویژه امام زمان(عج) برای کودکان و خردسالان می باشد.

وی با برگزاری کلاس داستان‌نویسی سعی در انتقال تجربیات خود به نویسندگان نوقلم دارد. ناصری در طول سال‌ها نویسندگی بیش از چهل کتاب نوشته است که بیشتر آنها جوایز مهمی را کسب کرده‌اند. برخی از این کتاب‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده‌اند. این نویسنده تا کنون جوایز  و رتبه های زیادی کسب کرده است. کتاب “مسافر شهرهای بی‌نشان” ناصری  کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1383، کتاب سال حوزه علمیه قم در همان سال، کتاب سال مجله سلام بچه‌ها و پوپک همان سال، منتخب و برگزیده کنگره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشجویی سال 1382 و منتخب شورای کتاب کودک شد.

“مجموعه قصه‌های شیرین از زندگی معصومین” برگزیده کتاب سال قرآنی در سال 89 است و در کتاب دوره ابتدایی برای مطالعه بیش تر معرفی شده است. رمان ” سردار تنها”  رمان نخست همایش دینی و ادبی 20 سال داستان عاشورایی 1380، رتبه دوم نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورا در 27 سال گذشته 1386 و  به عنوان تشویقی کتاب سال حوزه 1379 انتخاب گردیده است. “سروها ایستاده می‌میرند”  نیز برگزیده ویژه همایش ادبی دینی 20 سال داستان عاشورایی 1380 و تشویقی کتاب سال حوزه 1379 شد.

“بم تا بم”  برگزیده کتاب سال حوزه علمیه قم 1385 گردید. “مجموعه هفت جلدی روباه زرنگ” کتاب فصل جمهوری اسلامی در سال 1386، برگزیده دوسالانه جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و تقدیری ویژه بخاطر تألیف داستان‌های دینی از سوی اوقاف و امور خیریه است. کتاب “فرشته‌های زمینی”  نیز به عنوان برگزیده کتاب دفاع مقدس در سال 1387 معرفی شد.

اکنون وی با اتمام کارشناسی ارشد رشته تاریخ اسلام خود در دانشگاه شهید بهشتی قصد ادامه تحصیل در مقاطع بعدی را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط:
وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.