رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

اتاق آبی ذهن (گلناز تقوائی و…)

منتشر شده توسط:

مجموعه داستان‌های کوتاه “اتاق آبی ذهن” کاری از 15 نویسنده می‌باشد که در زمستان سال 1401 به سرپرستی خانم شکیبا زارع در نشر خط آخر تهران به چاپ رسید. بسیاری از نویسندگان این مجموعه نو قلم هستند و این کتاب اولین رزومه ادبی آنها محسوب می‌شود. ژانرهای داستان‌های این مجموعه اجتماعی، خانوادگی و عاشقانه می‌باشد که هرکدام از آنها به نوعی تصویری از زندگی فردی و اجتماعی شخصیت‌های داستان را ارائه می‌دهند. برای مثال موضوع داستان “رهبر قوم‌الظالمین ” دخالت‌های نابه‌جای دیگران در زندگی خصوصی آشنایان و اقوام است. بخش‌هایی از این داستان: (امروز رهبر قوم‌الظالمین داره میاد اینجا اونوقت تو توی وَرپَریده کفه مرگت رو گذاشتی!؟ ایش عمه داره میاد اینجا!؟ آخه هنوز که آخر هفته نشده که…ای خدا… اوف…ایش…. – به‌به چشمم روشن خیلی دلت می‌خواد شووَر کنی!؟ مگه اونایی که شووَر کردن شاخ درآوردن که سر تو بی‌شاخ مونده!) (نویسنده: گلناز تقوائی)
داستان ” عشق پاک ” دربردارنده مشکلات خانوادگی است که در جامعه بسیار با آن مواجه می‌شویم؛ داستان از ازدواج دختری روایت می‌کند که این ازدواج در نهایت با طلاق به اتمام می‌رسد. بخش‌هایی از این داستان:( اگه منو بخواد باید با همین چهره بخواد. ظاهر مهم نیست اصل باطنه که باید آراسته باشه. – اول و آخر توی زندگیت شوهرت واسَت میمونه نه بابا و مامانت و نه بچه‌هات؛ پس هوای شوهرت رو داشته باش.) (نویسنده: گلناز تقوائی )
موضوع داستان ” تقاص ” کودک همسری است. بخش‌هایی از این داستان: (کی گفته خدا نیست، خدا هست اتفاقا بین من و شما نشسته و داره به حرفای ما گوش میده و اعمال ما رو میبینه – آقا مجتبی اگه همون موقع فکر می‌کردین که عاقبت مریم مرگه، بازهم دخترتون رو به پول می‌فروختین؟) (نویسنده: گلناز تقوائی)
همانطور که ملاحظه می‌شود در این داستان‌ها به یک معضل اجتماعی-خانوادگی پرداخته می‌شود که هرکدام نماینده ژانر خاصی است که علاقمندان به این گونه ژانرها می‌توانند با مطالعه داستان‌های این کتاب به عمق مطلب پی ببرند.

 

داستان نویس نوجوان
نویسنده و گردآورنده: گلناز تقوائی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.