رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

لیام اُفلاهرتی

منتشر شده توسط:

لیام اُفلاهرتی نویسنده معاصر ایرلندی به سال 1896 در جزیره آران به دنیا آمد. خانواده اش به این امید که کشیش شود، او را به مدارس کاتولیک ایرلند فرستادند، اما او که علاقه ای به این کار نداشت، در دانشگاه دوبلین کالج  به تحصیل پرداخت.

در جنگ جهانی اول در گارد ایرلندی ارتش انگلیس خدمت کرد و بعد در مبارزات مربوط به استقلال ایرلند و تشکیل ایرلند آزاد در سال 1922 شرکت کرد. سپس به مسافرت دور دنیا دست زد و به عنوان دریانورد در کشتی هایی که به آمریکای جنوبی، کانادا و  آمریکای شمالی رفت و آمد می کردند، به سیر و سیاحت پرداخت تا سرانجام برای اقامت همیشگی به ایرلند بازگشت و شروع به نگارش کتاب کرد.

شور و احساسات جوانی و تأثیری که زندگی زاغه نشینان دوبلین بر او گذاشته، در آثار او به ویژه رمان خبرچین (1925) منعکس شده است. دیگر آثار او عبارتند از: زن همسایه (1924)، شهید (1927)، شرم بر شیطان (1934)، قحطی (1937)، آدمکش (1938) و خاک (1946).

اُ. فلاهرتی در سال 1930 شرح زندگی خود را در کتابی با نام دو سال به رشته تحریر درآورد. داستان های کوتاه اُ. فلاهرتی شعرگونه و چکامه وارند و بر رمان های او برتری دارند. این داستان ها در چند مجموعه گرد آمده اند که عبارتند از: برف بهاری (1926)، چادر (1926)، قوی وحشی (1932)، دو جانور دوست داشتنی (1950).

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط:
وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.