رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
برندگان مسابقه داستان نویسی یلدای ۱۴۰۲ مشخص شدند! هم‌اکنون می‌توانید آثار برندگان را مشاهده نمایید.

استیفن کرین

منتشر شده توسط:

استیفن کرین داستانویس آمریکایی در سال۱۸۷۱ در شهر  در شهر  نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد، پدرش کشیش بود و استیفن نوزده ساله بود که مادرش را از دست داد. دوران کوتاه عمرش سراسر رنج و محرومیت و بیماری بود، در محله تنگدستان نیویورک زندگی کرد و آنچه را که پیرامون خود می دید، الهام بخش نخستین اثر رئالیستی اش مگی دختر ولگرد شد که هیچ ناشری حاضر به چاپ آن نشد و استیفن کرین خود مجبور به چاپ آن شد.

در سال ۱۸۹۵ رمان موفق خود نشان سرخ دلیری را نوشت که شهرت و محبوبیت بسیاری برایش فراهم آورد. ماجرای این کتاب از جنگ های داخلی آمریکا مایه گرفته است که نویسنده با آفرینش صحنه های تکان دهنده و هیجان انگیز، خود را به عنوان نویسنده ای قدرتمند نشان داده است. استیفن کربن در سال ۱۹۰۰ در بیست و نه سالگی بر اثر بیماری و ضعف جسمانی در غربت چشم از جهان فروبست. دیگر آثار او عبارتند از: زخم ها در باران، مهمانخانه آبی، هنگ کوچک، مادر  ژرژ   و هیولا.

داستان کوتاه کشتی شکسته ها با الهام از حادثه ای که هنگام سفر به کوبا برای نویسنده پیش آمد نوشته شده است و یکی از معروف ترین داستان های کوتاه این نویسنده است. جوزف کنراد داستان نویس انگلیسی درباره این اثر نوشته است: «سادگی، روانی و عواطف عالی انسانی که در ماجرای دربدری چهار تن توفانزده در یک زورق کوچک تشریح شده، آنقدر عالی است که می توان گفت خود صحنه ای از حیات واقعی بشر  و کشمکش های دائمی اوست.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط:
وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این اثر برای مجله داستان نویس نوجوان محفوظ است.