رویداد آنلاین و رایگان داستان نویسی و رعایت اصول نویسندگی - پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۰

نکته‌هایی برای زندگی خوب

نویسنده: گلناز تقوائی

روی نیمکت پارک نشسته بودم که پیر زنی کنارم نشست. پیر زن از من یک لیوان آب خواست؛ قبول کردم و رفتم از مغازه آب معدنی گرفتم. بعد از اینکه آب را نوشید، بسیار از من تشکر کرد و پول آن را به طرف من گرفت. پول را نگرفتم و گفتم: مادرجان شما جای مادر بزرگ من هستید، مگه وقتی آدم برای مادر یا پدرش چیزی می‌خرد پولش را می‌گیرد!؟ لبخند رضایت را در چشمان درشتش دیدم. پس از چند لحظه نگاهی به من کرد و گفت: فرزندم میخواهم به تو چیزهایی بگویم که اگر در طول زندگی‌ات به کار ببری، زندگی خوبی خواهی داشت. به همان میزان که سن بالا می‌رود و انسان از جوانی به پیری حرکت می‌کند، چه خوب است که خردمندتر شود و چه خوب است به این حقیقت پی ببرد که اگر گران‌ترین ساعت دنیا را در اختیار داشته باشد زمان از حرکت باز نمی‌ایستد؛ اگر انسان تنها باشد و در بهترین و مجلل‌‌ترین خانه و با آخرین امکانات روز زندگی کند، بازهم درد تنهائی او درمان نخواهد شد. اگر ماشین آخرین سیستم زیر پای انسان باشد، اگر هدف نرسیدن به مقصد باشد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. روزی متوجه خواهی شد که خوشبختی ما هیچ ارتباطی با دنیای مادی ندارد. بنابراین باید به این نتیجه برسید که وقتی همسر، خواهر یا برادر یا دوست خوبی دارید که می‌توانید با آنها همدم و هم‌صحبت شوید و در کنار هم باشید و بخندید و باهم حرف بزنید و از بودن در کنار هم لذت ببرید، به خوشبختی رسیده‌آید.
حقیقت‌های غیر قابل انکار زندگی این‌هایی است که به تو می‌گویم: به کودکان خود پولدار بودن را نیاموزید بلکه خوشبخت بودن را آموزش دهید؛ چراکه وقتی آنها بزرگ شدند ارزش چیزها را بدانند نه قیمت آنها را. غذای خود را مانند دارو بخورید وگرنه روزی مجبور خواهید شد داروها را مانند غذا بخورید. کسی که تو را دوست داشته باشد، هرگز تو را ترک نخواهد کرد؛ زیرا اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشد، حتما یک دلیل قاطع برای ماندن پیدا می‌کند. بین انسان و انسان بودن تفاوت بسیاری وجود دارد اما عده کمی متوجه این تفاوت هستند. زمانی که انسان متولد می‌شود، حتما کسانی در اطراف او هستند که او را دوست بدارند و بعد از آنکه از دنیا رفت نیز بازهم کسانی خواهند بود که به یاد او باشند؛ انسان باید فاصله بین این دو زمان و کسانی که او را دوست می‌دارند را باید خودش مدریت کند. اگر بخواهید سریع قدم بردارید، باید تنها به پیاده‌روی بروید ولی اگر می‌خواهید به دور دست‌ها بروید باید با دیگران همراه و همسفر شوید.
بهترین‌ پزشک‌ها برای انسان این‌هایی است به تو می‌گویم: نور خورشید، استراحت، ورزش، رژیم غذایی مناسب، اعتماد به نفس و دوستان یک رنگ و صمیمی. این نکته‌ها را در زندگی به کار ببر، این مطلب را در هیچ مدرسه و دانشگاهی به شما نخواهند گفت اما من به تو گفتم. پس به کار بگیر و از زندگی لذت ببر.
از گفتن این نکات توسط مادر بزرگ به من تقریبا بیست سال می‌گذرد و من این نکته‌ها را آویزه گوشم کردم و اکنون با عمل به آنها به خوشبختی کامل رسیده‌ام.

 

* این داستان بدون هیچ ویرایش و تغییری و کاملا مطابق متن ارسال شده توسط نویسنده می باشد.

نویسنده: گلناز تقوائی
تصویر وضعیت حق نشر:

وضعیت حق نشر:

حق نشر این نوشته برای داستان نویس نوجوان و نویسنده آن محفوظ است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *